De gemeente wil een zo goed mogelijke dienstverlening voor inwoners en bedrijven. Daarom bouwen en onderhouden we een optimale informatievoorziening.
Wat hebben we gedaan in 2023?
- We werken aan bewustzijn rondom adequate informatiebeveiliging.
- We nemen de juiste technische en organisatorische maatregelen.
- We laten processen zoveel mogelijk digitaal laten verlopen.
- We zetten data om in informatie om besluit- en beleidsvorming te ondersteunen.
- We maken meer gebruik van geo-gerelateerde informatie en presenteren dit middels dashboards of storymaps.
- We ondersteunen plaats-, tijds- en device-onafhankelijk werken.
- We realiseren een beschikbaarheid van de systemen binnen de norm van 99,5%
- We zorgen voor een goed functionerende servicedesk I&A
- We hebben een professioneel ingericht functioneel beheer voor centrale en “snipper”-applicaties
- We vergroten de weerbaarheid van de informatievoorziening.
- We houden onder andere de basisautomatisering op orde.
- We hanteren moderne en veilige criteria bij inkoop van hard- en software en andere beveiligingstechnieken.
Nieuw t.o.v. 2022:
- We hebben ons telefonieplatform vernieuwd, wat resulteert in een verbeterde bereikbaarheid en gebruikerservaring.
- We hebben veel bedrijfsprocessen in kaart gebracht en zijn gestart met het optimaliseren van deze processen.
- We zijn gestart met (project)portfolio management en evalueren hierover regelmatig met de betreffende stakeholders.
- We zijn gestart met een pilot voor een e-Depot (archief)
- We ondersteunen experimenten in de business zoals; sensoren in het ruimtelijk domein, of robotisering en procesautomatisering.
- We zijn begonnen met een transitie naar een modernere werkplek, inclusief het beschikbaar stellen en ondersteunen van thuiswerkmiddelen.
- Afgelopen jaar hebben we ruim 100 (business) projecten gedraaid en ondersteund.